Képeslapok Ausztriából

Postkarten von Österreich

Osztrák mindennapok a hőség közepette

2015. július 07. - ynda

Ez a bejegyzés abban a reményben születik, hogy holnap véget ér a 35 fokos hőség, és végre megjön az enyhítő hidegfront. :) Viszont mivel másfél hete élvezhetjük az aszalódást, már pontosan tudjuk, hogy mit érdemes és lehet csinálni akkor, ha Bécsben felforr a levegő.

A legokosabb, amit az ember tehet, hogy egy strand felé veszi az irányt, és szerencsére ezekben nem is kell szűkölködni, az Alte Donau partja bővelkedik ezekben. Van egy-két szabad strand is, de érdemes inkább kiadni a belépőre azt a pár eurót egy kiépített pancsolóhelyen, mert a Dunának ez a holtága csak úgy tobzódik a hínártól... Mi egy kaviccsal felszórt strandon kötöttünk ki szombaton, és szerencsére a parttól kb. 10 méteres távolságig lehetett labdázni és pancsolni. Nagyjából onnan már nem ért le a lábunk, úgyhogy gondoltuk úszunk egyet, de amikor megéreztük, hogy több méteres hínárok kapkodnak a lábunk után, inkább sürgősen visszaiszkoltunk a biztonságos vizekre. :D A következő kép jól érzékelteti a helyzetet:

Hogyha a vízbe nem merészkednénk be, szinte az összes holtágon lehetőség nyílik csónakázni, vízibiciklizni vagy vitorlázni. De persze a hínárok ígérete megint csak ott lebeg a felszín alatt... A szüleim kint voltak látogatóban, és egy órára kibéreltünk egy kis motoros csónakot, hogy egy kis izgalomban is legyen részünk. Olyan jól sikerült beletrafálnunk, hogy a visszafelé úton tíz percenként meg kellett állnunk leszedegetni a propellerről a ráakadt hínárokat. :D

A 35 fokos hőségre a másik kitűnő mentsvár a pláza. :) Tőlünk egy metrómegállóra van Bécs legnagyobb, három épületből!!! álló plázája, ami kb. akkora, mintha otthon a Mammutot, a Westendet és az Arénát összeadnánk. Tegnap már oda menekültünk, és betévedtünk a C&A-ba, ahol nem vicc! lehet kapni osztrák népviseleti ruhákat! Ugyanúgy ki vannak állítva a polcra, mint a legújabb fazonú farmerek, és az emberek veszik is őket! Bárhol jártunk eddig, vidéken gyakori jelenség, hogy a családok hétvégén közösen elmennek ide-oda, és olyankor népviseletet öltenek magukra. Szerintem nagyon becsülendő az efféle ragaszkodás a hagyományokhoz, és két hónap ittlét után már teljesen megszokott is a számunkra. :)

Tanulhatnánk persze mást is az osztrákoktól, például a kutyusokhoz és a gazdijaikhoz való viszonyulást! Bécsben bárhova megyünk, a kisállatunkat mindenhol szívesen fogadják: fodrászatban, áruházban, szállodában, étteremben... A kedvencem az ún. "kutyabenzinkút", amit helyenként kiraknak az utcákon a megfáradt négylábúaknak. Ami pedig teljesen megdöbbentett: a szüleim látogatásukkor magukkal hozták a kutyánkat is, és az étteremben, ahova beültünk nemhogy megkérdezték, hogy hozhatnak-e vizet, hanem egyből egy porcelán! tálkában sonkát is kihoztak neki! :) Csak néztünk mint borjú az új kapura, mert Magyarországon örülhetünk, ha kérés nélkül megszánják a blökiket egy tálka vízzel.

Remek mentsvárak a hőségben a különböző múzeumok is! Mi kettőben voltunk eddig, a természettudományiban és hadtörténetiben (érdemes szemfülesnek lenni, mert a múzeumok jó része minden hónap első vasárnapján ingyen látogatható). A természettudományi múzeum egy igazi családi program, két emeleten keresztül tele van érdekességekkel: ásványgyűjteménnyel, koponyákkal, dinoszauruszcsontvázakkal, állatokkal, még igazi mikroszkópot is lehet használni! A hadtörténi múzeum pedig egy játszótér felnőtteknek, hihetetlenül gazdag gyűjtemény van itt Bécsben, ami a 20. század közepétől mutatja be Ausztria történelmét.

Ha pedig mégis kint maradnánk az utcán és várost néznénk, mindenképp érdemes közbeiktatni legalább egy fagyi elnyalását! És ha így, akkor erre nincs is jobb hely Bécs agyonreklámozott fagylaltszalonjánál, a Tichy Eis-nél, ami a Reumannplatz-on (metró végállomás) található, és a specialitásuk a töltött fagyigombóc. ;) A második képen a hagyományos példány látható: sárgabarackkal töltött vaníliafagyi mogyoróbundába forgatva...

Nagyon klassz Bécsben, hogy állandóan zajlik az élet így nyáron, mindig van valamilyen rendezvény! Júliusban és augusztusban például naponta szabadtéri koncert-, opera- és filmvetítések vannak a Rathaus előtt, mi július vége felé megyünk majd, képek akkor lesznek. :)

Lezajlott viszont már a Donauinselfest június végén, Közép-Európa legnagyobb ingyenes zenei fesztiválja, aminek több millió látogatója volt! A stílus olyan széles skálán mozgott, hogy kisgyerekektől tiniken át a nyugdíjasokig mindenféle korosztályt láttunk. Olyan sztárok léptek fel például mint Taio Cruz, Anastasia, Robin Schulz vagy Aron Chupa. Azt számolgattuk, hogy még úgyis olcsóbb mint a Sound vagy a Sziget egy napja, hogy ki kell fizetni a vonatjegyet. :D Szóval lehet jövőre is jövünk...

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.